Annons:
Etikettnybörjare
Läst 1000 ggr
Therese
10/9/15, 10:24 PM

Hur håller ni stickorna?

När jag stickar är det ganska obekvämt och jag verkar hålla mina stickor konstigt. Det ser så enkelt ut för andra jag stickat med, kan någon berätta hur man ska göra?  Tappar ju tyvärr suget stundvis på grund av det :/

Annons:
taylor__lambert
10/9/15, 10:29 PM
#1

Jag funderar också om jag gör fel! Jag får som in i **** ont när jag stickar!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Therese
10/9/15, 10:32 PM
#2

Jag sätter oftast "fast" vänstra stickan i armvecket för att få stabilitet :/

Sindri
10/9/15, 11:33 PM
#3

Man kan sticka allt på rundstickor. Vilken skillnad! Jag har köpt lösa kablar och stickändar som man skruvar på.
Felet när man stickar med långa stickor är att man håller ut armarna från kroppen och belastar dem. När man stickar med rundstickor kan man hålla armarna nära kroppen. Man behöver inte heller röra armarna lika mycket och kan stödja dem mot kroppen.

taylor__lambert
10/10/15, 12:00 PM
#4

men som mig då. Jag har er par små stickor och får jätte ont i fingrarna och handlederna efter ett tag

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Sindri
10/10/15, 1:10 PM
#5

Du kanske stickar för hårt? För fort? Spänner händerna/fingrarna? Det går ända upp i axlar och rygg, så försök med en mer avslappnad stickstil. Jag har lyckats lära mig.

Om man sitter hemma kan man lägga en kudde under varje arm för att stötta lite mer.

Therese
10/10/15, 1:21 PM
#6

Men, min vän stickar inte alls som jag och det ser verkligen mer avslappnat ut, men jag förstår inte hur hon gör.. Jag har inga rundstickor just nu och har två projekt på gång, en halsduk och en socka :) Har lyckats få ihop en av varje innan men nu går det så trögt :(

Annons:
Sindri
10/10/15, 8:14 PM
#7

Håll stickorna så nära kroppen som du kan.
Tänk på att inte skjuta upp axlarna.
Sticka löst.
Skaffa rundstickor.

Upp till toppen
Annons: