Annons:
Etikettnybörjare
Läst 2665 ggr
Garnnystanet
11/9/15, 2:35 PM

Tråkigt känns roligare nu. Era bästa råd tack :)

Hej! Jag har tyckt att stickning är tråkigt men har idag genom mitt jobb (assistent i textilslöjd) stickat och insett att man kan göra mycker mer än jag vetat om. Hur som helst så vill jag nu ha era bästa råd för en som idagsläget bara kan rätstickning (tror jag att det heter).

____

Medarbetare på Autism.

Annons:
Lågflax
11/9/15, 3:11 PM
#1

Jag lärde mig stickning åter genom youtube, räta och aviga maskor. :) 

Pernilla Einarsson på YT har även nybörjarvänliga beskrivningar till främst stickning o virkning.

majkatt
11/11/15, 11:54 AM
#2

Drops har bra stick skola har jag för mig

Garnnystanet
11/11/15, 3:57 PM
#3

Jag gillar inte drops videor.

____

Medarbetare på Autism.

majkatt
11/12/15, 11:12 PM
#4

Oki

Therese
11/15/15, 3:56 PM
#5

Aviga är väldigt lätt att sticka när man väl lärt sig :) Jag har en granne som lärt mig att sticka nu i somras och tack vare henne har jag knåpat ihop en strumpa. Du kanske kan hitta någon som är bra på att lära ut, annars finns det många olika på Youtube. Lycka till!

Garnnystanet
11/16/15, 8:10 AM
#6

Jag vet hur man stickar iaf räta maskor. Vill ha era smarta tips.

____

Medarbetare på Autism.

Annons:
Horrorpops
12/10/15, 11:11 AM
#7

youtube är fantastiskt när man vill lära sig nya grejjer :) Finns också många grupper både på iFokus och på facebook där man kan bli medlem (som T.ex stickning iFokus ;) och få hjälp och stöd när det inte går som man tänkt :)

Lillan (#506006) på Furry-Paws.com
Strong Beauties Kennel

Sjuttan
1/24/16, 5:42 PM
#8

Kan någon lära mig hur man enklast hittar innersta trådänden i nystanet? Just idag har jag nog fått ut två tredjedelar av ett nystan. Man blir ju nästan galen! Men har ibland tur o hittar den direkt. Några tips? Aa.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

molbojse
8/13/16, 11:10 AM
#9

#8 Flikar in och säger att jag kör in fingrarna rätt in i nystanet, så långt in i mitten jag kan komma och sen nyper tag i första bästa tråd och drar :D Oftast får jag bara ut kanske 10 meter som max. Andra gånger får jag som du - halva nystanet följer med istället..

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Upp till toppen
Annons: