Annons:
Etiketthjälp
Läst 1306 ggr
Eda
10/17/16, 11:34 AM

Mönsterstickningsförfrågan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Först som sist mönsterstickning med många färger är inte min specialitet!

Nu senast har jag på en tågresa försökt sticka en Bamsetröja med en mängd olika färger samtidigt med ett inte särskilt lyckat resultat. Eftersom allt garn lätt hamnade på det smutsiga tåggolvet försökte jag sätta en snara runt varje nystan eller tofs, men det resulterade lätt i knutar. Jag fortsatte därför med mönstersidan när jag kom hem och då satte jag i klädnypor & liknande i stället. Det fungerade ganska bra, känner någon till ett bättre sätt?

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
10/18/16, 7:07 PM
#1

Följande bra förslag fick jag på sysidan.se: en Youtubefilm där garnet lindades så att garnändan kom ut inifrån de små nystanen.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Pialinn
11/19/16, 9:21 PM
#2

Jag brukar låsa små nystan med en tändsticka.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Eda
11/19/16, 9:49 PM
#3

#2 Det tror jag kan fungera bra!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: