Annons:
Etikettboktips
Läst 761 ggr
Eda
12/9/16, 11:27 AM

BÖCKER OM STICKNING SOM KOMMIT UT 2016

Håll käften, jag räknar! : en stickares bekännelser, 2016, Julia Skott. 
Håll käften, jag räknar är en ärlig, sur och humoristisk samling stickbekännelser. Boken avhandlar förspilld kvinnokraft, latmaskar och elitister etc. Vilka är stickarens sju dödssynder? m.m.
……………………………………………
Solveigs vanthäfte 4, 2016, Solveig Larsson, Lena Abrahamsson, Leif Larsson.  
Det här är det 4:e vanthäftet av Solveig med personliga unika vantar.
……………………………………………
Sticka : egna modeller och fler detaljer, 2016, Ulla Engquist.  
I boken finns en grundmodell som lätt kan anpassas till olika storlekar, där man får lära sig att skapa ett plagg utifrån egna specifika mått och göra en stick-beskrivning. Boken innehåller 20 stickade exempel det är tröjor, västar och koftor.
……………………………………………
Sticka enkelt till barn, 2016, Stina Tiselius.  
En bok med lätta mönster för barnkläder!
……………………………………………
Sticka för de små : mössor, vantar, tröjor, koftor, byxor och accessoarer, 2016, Hanne Hjelmås Andreassen, Torunn Steinsland.  
Mer än 60 beskrivningar på barnkläder. De flesta beskrivningarna är från ett – 6 år, men det finns också varianter för nyfödda och vuxna.
……………………………………………
Sticka nordiska mönster : vantar mössor sockor, 2016, Johanna Wallin.  
I den här boken kopplas klassiska mönster till sitt ursprung och genom historiska föremål väcks traditionella tekniker och vackra motiv till liv. Det kan vara solhjulet från Gotland, Ölandsrosor eller norska selbymönster. Boken innehåller 15 mönster som appliceras på vantar, mössor och sockor med 31 olika diagram och beskrivningar.
……………………………………………
Sticka svenska mönster : 20 modeller med 40 traditionella mönster på nytt sätt, 2016, Maja Karlsson.  
40 dekorativa mönster ur svensk sticktradition, en del landskapstypiska, applicerade på 22 stickade plagg anpassade efter dagens behov och design.
……………………………………………
Sticka vantar, sockor och lite till, 2016, Erika Åberg.  
Beskrivning på mönstrade vantar i gotlandsull, randiga halvvantar, kragvantar med snöflingor. Grova men mjuka sockor med viggmönster, strumpor och ett antal mössor. Praktiska och lekfulla plagg i klassisk men uppdaterad form allt stickat i naturmaterial.
……………………………………………
Stora vantboken : 40 unika stickbeskrivningar, 2016, Jorid Linvik.  
Mönster för både barn och vuxna, med motiv som passar såväl den romantiske som den som föredrar en rockigare stil. Alla vantar i boken kan stickas i flera storlekar, beroende på stickor och typ av garn.
……………………………………………
(Jag kan mycket väl ha missat någon bok som kommit ut i år, kommentera gärna om ni vet några flera)

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Upp till toppen
Annons: