Annons:
Etikettmönster
Läst 1107 ggr
sunflower185
12/16/16, 8:01 PM

Favoritmönster på sockor?

Hej alla! Sist jag stickade något gick jag i lågstadiet kanske.. Men nu vill jag verkligen börja sticka sockor! Så, vad är era favoritmönster på sockor? Skicka gärna en länk :) Jag har testat göra några stycken redan men tycker de blir så sneda och klumpiga till utseendet (?), så tips på mönster tas gärna emot!

Annons:
VildaVittra
12/16/16, 8:35 PM
#1

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
12/16/16, 8:35 PM
#2

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Pialinn
12/27/16, 4:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Man stickar skaftet med rätt antal maskor för det garn man väljer. Jag väljer 60 maskor. (På min socka har jag 72maskor för garnet är tunnt) När skaftet är klart början man på hälen. Sticka fram och tillbaka på 30 maskor i 5-7 cm. (Längre om man har hög vrist) sen delar man dessa maskor i 3 =10m och stickar fram och tillbaka på de mittersta 10m. Samtidigt stickar man ihop 1 maska från sidan tills alla maskorna är slut. Då har man bara de 10 mittersta maskorna kvar. Plocka sedan upp nya maskor från hälen och maska av på sidorna tills man får 60m för foten. Se bild. Vid lilltån börjar man maska av för tårnan. Sticka ihop de första 2 på varje sticka till alla maskorna är slut=4 maskor kvar. Ta av garnet och fäst tråden. (Man stickar på 4 stickor) Detta är en ENKEL beskrivning hur man stickar en socka. Om du skickar ett pm med din mejl-adress kan jag ge dej råd efter hand som du stickar.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Upp till toppen
Annons: