Annons:
Etikettfärdiga-alster-foton
Läst 1241 ggr
Eda
2015-09-28 18:34

Lättstickad barnfilt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Mitt lilla barnbarn snart två år har just börjat förskolan. I och med detta fick jag önskemål om att sticka en filt för ”sovstunden”. Det tyckte jag lät som en rolig uppgift. Jag hittade ett som jag tyckte lämpligt lite grövre akrylgarn Molly från Järbo garn.

När jag planerade arbetet hade jag min mamma i åtanke. Hon stickade en mängd rutiga babyfiltar till Röda Korset, men när hon i 90-årsåldern blev alltmer dement kunde hon visserligen fortfarande sticka men klarade inte av med att byta garn. Detta förde med sig att hon fick hålla på med fyra stickningar samtidigt och när jag hälsade på henne hjälpte jag henne att byta garn på samtliga stickningar.

Eftersom jag bloggar om funktionsnedsättning tänkte jag varför inte sticka en randig barnfilt i rätstickning och föreslå stickningen också som lämplig stickning för personer med demens. (Vilket naturligtvis inte innebär att man måste vara dement för att sticka randiga baby- eller barnfiltar!)

Beskrivning på filten: Klicka här

Mina bloggar  Handikapptipsoch Textilochtipshar referenswebbplatser på Facebook  Gilla gärna och dela!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Upp till toppen
Annons: