Annons:
Etikettboktips
Läst 1075 ggr
Eda
11/12/15, 11:03 AM

Litteraturtips - Påtning (quick knit)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Påtning är ju inte exakt detsamma som stickning, men resultatet blir ungefär detsamma.
Jag tänkte därför att ni kanske är intresserade av vad jag hittat i bokväg. Konstigt nog är all litteratur på engelska, jag har inte hittat någon bok på svenska som är till salu i affärer. Är det någon som känner till om det finns?

(På bilden syns mössor & halsduk jag påtat)

I min blogg finns förutom litteraturlista beskrivning på hur man kan påta med en hand och länkar till Youtube-filmer som visar påtningstekniker och stickning med en hand. Klicka här  

BloggarTextilochtips och handikapptips  

Handikapptips och Textilochtips har referenswebbplatser på Facebook 

Gilla gärna och dela

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
2/23/24, 3:24 PM
#1

Fortfarande har jag inte hittat någon Påtningslitteratur på svenska, men jag har nu skrivit vilka böcker jag hittat på engelska samt en länk till en blogg som har gratis mönster på svenska.

Se: https://textilochtips.wordpress.com/2015/11/08/pata-quick-knit-med-en-hand/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

..yss                                                                                Uppdaterad 2024-02-19     Påtning är en rolig hobby för såväl män, kvinnor som barn! Obs!…
Upp till toppen
Annons: