Annons:
Etikettfärdiga-alster-foton
Läst 1687 ggr
KickiG
4/7/16, 8:39 AM

Saker jag gjort

Jag brukar smyga omkring här lite ibland, men varit väldigt tyst. Men nu tänkte jag att jag skulle ta och visa vad jag sysslat med så långt detta år. Jag är bosatt i Finland och stickar mest i Novita 7 bröder och Novita Nalle som är de vanligaste garnerna här. Kvaliteten har enligt de som stickat länge blivit lite sämre med åren, men jag är överlag nöjd.

Och ja, raggisar är liksom min grej. Har stickat tröjor och några babykläder också under åren som gått, men raggisar är kul när de blir relativt fort klara. Och nu har jag börjat experimentera med lite mönster, annat än randigt. Och då är det inte så mycket att sprätta ifall det inte blir bra. 😃

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
KickiG
4/7/16, 8:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Naturvita yllesockor som når en bit upp på vaden i spetsmönster. Novita 7 bröder, sticka 4 i mudden och 3,5 i foten. Har även gjort ett par röda åt min brorsdotter. Sprättade x antal gånger tills jag insåg att det inte var mig det var fel på, utan ett fel i mönstret. 🤪

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

KickiG
4/7/16, 8:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Skåne-raggisar åt en skåning. Novita 7 bröder och sticka 3,5.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

KickiG
4/7/16, 8:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#3

Knähöga raggisar som min kompis fick till födelsedagen. De svor jag ve och förbannelse över många gånger, men klara blev de och är supernöjd med slutresultatet. Jag har stickat väldigt lite mönster med två färger, flätor och spets är jag van att göra.

Minns jag rätt blev det till slut sticka 3, 5 i resåren och blommorna högst upp, sticka 3 i mönstret och blommorna vid vristen och 3,5 i foten.  Och Novita 7 bröder naturvit och brun är garnet.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

KickiG
4/7/16, 8:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag bor i ett gammalt hus med kalla/svala golv. Själv har jag små fötter, så har börjat sticka gäst-raggisar modell lite större. Här är första paret ut, storlek ca 38. Novita 7 bröder rött och vitt, sticka 3,5.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

majkatt
4/20/16, 2:28 AM
#5

Jättefina sockor särskilt dom brun vita.

Upp till toppen
Annons: