Annons:
Etikettövrigt
Läst 2039 ggr
Eda
2017-03-17 17:35

Synproblem vid stickning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

===

I min textilochtips-blogg har jag skrivit om hjälpmedel vid synnedsättning.

När det gäller stickning, har jag själv märkt på gamla dar, att svart garn har jag svårt att sticka med, däremot går det bra med ljust garn eller garn i klara färger.

Stickor tycker en del är bättre om de är i färg. Fotona på bilden är från Garnaffären.se. (Butiken tycker att det är okej om jag använder deras bilder.)

I skriftenVardagstips för synskadade av Kristina Biliusfinns flera tips när det gäller sticka och virka som t.ex. att använda kulram för att hålla reda på vilket varv man är på, att lägga garnet i plastpåsar märkta med punktskrift för att hålla reda på olika garner m.m.

**Om arbetslampor, förstoring, mätstickor, måttband svensktalande & med punktskrift, magneter som fungerar som nåldyna och nålplockare, stavmagneter och ”självpåträdande synålar”, nålpåträdare för synålar & symaskin och färgade stickor & virknålar har jag skrivit om i följande inlägg.

Se: Hjälpmedel gällande sömnad m.m. vid synnedsättning**

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Upp till toppen
Annons: