Annons:
Etikettallmänt
Läst 2662 ggr
Eda
8/21/18, 1:06 PM

Lättstickad bomullsjumper

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

För personer med funktionsnedsättning som harassisterad påklädning kan denna jumper göras öppningsbar i ena eller båda sidorna med blixtlåsknäppning. Har man inte rörelseproblem syr man ihop sömmarna som vanligt. 
Fotot är tagen vid Trollväggen i Norge, där min man och jag nyligen var på semester. 

Beskrivning, se: Stickad jumper med ärm som kan göras helt öppningsbar i sidan/sidorna

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Sjuttan
8/23/18, 10:13 AM
#1

Jättetrevlig för vem som helst! Kan ju enkelt stickas med lång ärm om man vill ha det.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Eda
8/23/18, 11:24 AM
#2

Javisst kan man det. Att ärmarna blev så korta beror på att Panduro som sålde garnet inte hade mer och jag hade inte tid att leta någon annanstans eftersom jag dagen efter skulle åka på en resa.
När jag är ute och reser, speciellt på längre tåg- och bussresor har jag alltid med mig något att sticka eller virka, hemma hinner jag sällan med det.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: