Stickning iFokus

Stickning

Etiketthjälp
Läst 2229 ggr
[JeanetteK]
0

Tips med strumpstickor?

Jag älskar stickade sockor. Jag har stickat några, men skälet till att det inte blir så många som jag skulle vilja är att stickorna så lätt glider ur och det brukar sluta med att jag ger upp. Någon som har tips på vad jag gör för fel?

VildaVittra
2

Du stickar för löst. Ett sätt att komma runt problematiken är att sticka med rundstickor istället.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[JeanetteK]
0

Okej, då ska jag testa att sticka hårdare. 

Finns det så korta rundstickor så jag kan sticka sockor? Det skulle ju var underbart i så fall!

Namiko
2

Byt till bambustickor. Jag stickade jättehårt tidigare när jag använde metallstickor, gick knappt att sticka alls utan jag fick bara ont i händerna, men försökte jag sticka  lösare så ramlade stickorna ut hela tiden. Bytte till bambustickor och stickar nu lagom löst utan risk för att stickorna flyger ur maskorna.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[JeanetteK]
0

#3 Ha, vad smart! Jag tror tom att jag har bambustickor hemma…det måste testas!  Tack! 😘

VildaVittra
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Man stickar med magic loop.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[JeanetteK]
0

#5 Åh, det där är svaret på mina böner!! 😉 Helt suveränt! Jag kanske skickar dig ett par sockor till hösten som tack för tips! 🤗

VildaVittra
0

#6 Sätter mig vid brevlådan och väntar. 😉

[JeanetteK]
0

#7 😂Du är rolig du!

Pialinn
0

Jag använder bara 4 stickor när jag stickar sockor. 1 att sticka med och delar maskantalet med 3. Blir ofta några fler maskor på en sticka.

Man "håller ihop" stickningen på ett annat sätt med bara 4 stickor.

Att sticka med rundsticka blir för mycket "arbete" för mina fingrar.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[JeanetteK]
0

#9 Okej, det låter inte heller så dumt. Tack!

LenaR
0

(Dubbelt)

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

LenaR
0

#5 Så smart!! Jag blir tokimponerad av folk som funderar ut såna klyftiga lösningar. Man behöver alltså inte hundra uppsättningar stickor i olika storlekar -långa rundstickor går till allt! Tack, Vildavittra, för det supertipset!

Pialinn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 Men du behöver alltid olika tjocklekar på själva stickorna. Även om du sen har 3 olika längder på själva kablarna.

Dessa var de första jag hittade. Finns andra.

http://www.amazon.com/Clover-Interchangeable-Circular-Knitting-Needles/dp/B004V7JFUY

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[JeanetteK]
0

#13 Smart!

LenaR
0

#13 Självklart, men man behöver bara långa rundstickor (plural) för att kunna sticka vad som helst. Supersmart! :-)

Linapina
0

Köpte KnitPro i trä på Syfestivalen i våras. Gillar dem skarpt. Det är ett set med flera spetsar och vajrar. Kostade en del men värt varenda krona.

AnneliBengtsson
0

Är det någon som har stickat med fyrkantiga stickor ?

[JeanetteK]
0

#17 Nä det har jag aldrig hört talas om ens. Hur funkar det?