Vad betyder det?
Har ett mönster i en bok och det finns två förkortningar i detta som inte finns förklarat bland förklaringarna i slutet. Så här står det:
Varv 1 (RS) *1r, 1a uppr från * varvet ut.
Varv 2 (WS) 1a, 1r uppr från * v ut.
Det är förkortningarna RS och WS jag inte fattar - mönstret är översatt från engelska. Kan RS betyda Rätsidan och WS betyda Avigsidan?
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Så tolkar jag det också. Kanske "right side" och "wrong side"?
Edit: Det ser rätt knasigt ut när jag läser det nu… "rätt sida" och "fel sida"…. är avigan fel?😂
Jag skulle tippa på att det är som du skriver #0 Rätsidan och Avigsidan.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#1 hahaha ja jag tolkade de som Right Side, West Side - så din tolkning var ju bättre isåfall hahaha 😂
Hade inte en tanke på att W kunde bli Wrong, mer logiskt än West XD
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
#2 Ok, ja det är de enda mönstret i boken som det står så - alla andra så står det rät och avig
Så blev lite fundersam =/
#4 Aha, det lät ju lite märkligt. Men jag hoppas du får till det iaf! :)
Mvh,
Hittade ett mönster på engelska där det står K2 och p2. 2-an innebär antagligen 2 maskor men vad står K resp P för?
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
#6 K brukar vara Knit och P purl.
Minns jag inte helt tokigt så är det rät (knit) och avig (purl). Så du har ju rätt, Knit 2, Purl 2.
Mvh,
#7 Det har jag aldrig hört förut! Man lär sig något nytt varje dag! 🙂
#10 håller helt med ^^