Stickning iFokus

Stickning

Etikettvad-gör-du-just-nu
Läst 2196 ggr
Saffran0Spice
1

Pågående stickningar

Vad håller ni på och stickar för projekt just nu?
Testar ni något nytt eller upprepar något gammalt bekant? 🙂

[JeanetteK]
1

Jag stickar ett par sockor till maken. Dom är nästan klara. Sen håller jag på med en kofta till mig själv. Av någon anledning är den svår att bli klar med. 🤔Kan visa lite bilder senare när jag fotat.🙂

Saffran0Spice
1

#1 det vill jag gärna se ^^

Jag håller just nu på att sticka en sådan här jumper/pullover till hunden
http://www.ravelry.com/patterns/library/side-button-greyhound-sweater

Jag har aldrig lyckats med engelska mönster förut, så detta har jag gett mig tusan på att lyckas med om det så skall ta resten av året!
Använder akrylgarnet 1716-Jeansblåmelerat från Vartoftagarn.se, väldigt mjuk och behagligt, så hoppas det blir bra 🙂

[JeanetteK]
0

#2 Snygg! Och underbart garn! Tror Rossi blir jättefin i den.

Saffran0Spice
0

#3 Ja jag hoppas det iallafall ^^
Den kommer bli ett bra plagg att ha inne och till våren och Rossi passar så bra i blått =)

Evahelene
1

Jag håller på med en tröja till mig själv. Har äntligen kommit mig för att testa en idé som jag klurat på ett tag, jag kaaanske visar den senare :)

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Saffran0Spice
3

Nu har jag gjort ett första försök på en Greyhound Pullover till Rossi.
För att vara första försöket är jag riktigt nöjd ^^
Rossi var skeptisk i början, men det gick fort över hahaha

majkatt
0

Jag stickar en kofta. Mönsterr från sandnes garn

Saffran0Spice
0

#7 Spännande =)

majkatt
0

#8 ja och hade jag inte kommit på igår att jag ville ha en luva oxå hade den nog vart klar nu. Men det är inte luva på mönstret men tror det kan bli bra ändå.

Saffran0Spice
0

#9 Luva är alltid tjusigt ^^
Visa gärna resultatet sedan👍

majkatt
0

Jupp tänkte oxå att det skulle va snyggt på denna japp det kommer upp en bild

Ria74
0

Just nu stickar jag scarves/halsdukar av restgarner jag har hemma. Ligger ofta ett nystan och då gör jag en liten halsduk av det.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Saffran0Spice
1

Har precis fått hem turkost ullgarn som skall bli ännu en pullover till hunden, en så att säga ''fin-pullover'' att använda vid finare tillfällen ^^
Garnet rekommenderar stickor 2.5mm - 3mm så den kommer troligen ta en liten stund att sticka hahaha XD

Agda
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna stickar jag just nu (har bara ca 45 gram kvar av totalt 160 gram), ska bli en poncho typ, inspirerad av detta mönster.

Garnet är egenspunnet, 75 gram är kedjetvinnat (genom att göra öglor och tvinna åt andra hållet så har jag fått till tre trådar av en tråd) och 85 gram är två-trådigt.